Vriendjespolitiek Nuyens zorgde voor wrevel: "Het hing van je naam af of je een nieuwe fiets kreeg"

Sander De Graeve
Sander De Graeve
| 0 reacties
Vriendjespolitiek Nuyens zorgde voor wrevel: "Het hing van je naam af of je een nieuwe fiets kreeg"
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via Instagram!

De problemen bij Veranda's Willems-Crelan waren in het begin van het seizoen te wijten aan slecht materiaal. Manager Nick Nuyens zou veel te laat ingegrepen hebben toen bleek dat de fietsen van Felt niet deugden.

"Voor de Baloise Bel­gium Tour (toen was het seizoen al drie maanden ver) hebben ze voor vier renners een oud Felt­kader gekocht, waar Skil-Shimano nog mee gereden had. Timothy Dupont, Wout van Aert, Dries De Bondt en Huub Duijn hebben er toen één gekregen", aldus Gaetan Bille in Het Nieuwsblad.

Fiets Dupont twee maten te groot

“Wie er één kreeg en wie niet, hing af van je naam. Je moest ook wat geluk hebben dat ze er net één in je maat hadden gevonden.", aldus Sander Cordeel. ­“Dupont kreeg er één, maar dat was twee maten te groot", ging Bille verder.

"De situatie zorgde voor veel wrevel tussen management, mecaniciens en renners”, zegt Otto Vergaerde. “Sommige renners kregen wel een nieuwe fiets, andere niet. Je kan je voorstellen wat dat doet met de sfeer in een ploeg."

Nuyens reageerde furieus en ik werd nauwelijks nog opgenomen in selecties voor wedstrijden

-Gaetan Bille

Bille nam het heft in eigen handen. “Ik zat in mijn laatste contractjaar. Ik moest presteren om een plaats te vinden voor 2018. Dus voor het Belgisch kam­pioenschap heb ik zelf een nieuwe Felt-fiets gekocht. Die was helemaal uitgerust met materiaal van de sponsors, maar Nuyens reageerde furieus."

"Ik mocht die fiets niet gebruiken. Ik werd betaald door de ploeg en moest rijden op de fiets die zij mij gaven. Vanaf dan ben ik nauwelijks nog opgenomen in selecties voor wedstrijden. Eén keer om de vijf weken, wat blijkbaar het minimum is voor de UCI. En ook toen moest ik op de fiets van de ploeg rijden.”

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties