Vier tegenslagen in nog geen 12 maanden tijd voor Mark Cavendish

Bart Ver Elst
Bart Ver Elst
| 1 reacties
Vier tegenslagen in nog geen 12 maanden tijd voor Mark Cavendish
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via Instagram!

Het zit Mark Cavendish écht niet mee de laatste maanden. Ook in Tirreno-Adriatico kwam de Brit al snel ten val en moest hij opgeven met een gebroken rib. Het laatste jaar was een en al pech, een overzicht.

Klierkoorts

Cavendish begon met weinig zorgen aan 2017, maar in april werd er na enkele tegenvallende resultaten het Epstein-Barr virus vastgesteld, wat klierkoorts kan veroorzaken. Sommige personen zijn na enkele weken van klierkoorts af, anderen hebben dan weer een herstelperiode van enkele maanden nodig om volledig 100% te zijn. De Tour was dus in gevaar, maar eind juni maakte Cav dan toch zijn comeback. Net op tijd voor Le Grand Départ.

Valpartij Tour de France

De Brit kon dan toch Dimension Data vertegenwoordigen in de Tour de France, al werd het een verhaal van korte duur. Na de vierde rit - u kent het incident nog wel - was het game over. 'Cav' wilde in een gaatje duiken dat er amper was, wereldkampioen Sagan deed al dan niet de deur dicht. Cavendish smakte hard tegen het asfalt. Exit Tour, en bovendien een gebroken schouderblad. 

Ronde van Abu Dhabi

De Vuelta van 2017 kwam te vroeg en dus moest de sprinter zich focussen op het nieuwe wielerseizoen. Dat begon goed met ritwinst in de derde etappe van de Ronde van Dubai. Na Oman volgde de Ronde van Abu Dhabi, maar daar liep het nog voor het officiële startschot mis. Cavendish kwam door een wedstrijdauto ten val en mocht opnieuw het strijdtoneel vroegtijdig verlaten. 

Valpartij ploegentijdrit Tirreno-Adriatico

En opnieuw ging het dus mis in 2018. Cavendish kwam ongelukkig ten val in de ploegentijdrit van de Tirreno-Adriatico. 'Cav' reed wellicht in een putje in de weg en kwam met bebloed gezicht over de streep. Na afloop werd hij naar het ziekenhuis gebracht. Het verdict was een gebroken rib. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties