ASO en Ronde van Frankrijk verliezen belangrijke sponsor

Kevin Vanbuggenhout
| 2 reacties
ASO en Ronde van Frankrijk verliezen belangrijke sponsor

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

Na een samenwerking van 26 jaar heeft supermarktketen Carrefour besloten om eind dit jaar te stoppen met het sponsoren van de ASO, de organisatie achter de Tour en de Vuelta. De ASO moet dus op zoek naar een nieuwe sponsor voor enkele truien die verbonden zijn aan een klassement.

Zeker tijdens de Ronde van Frankrijk kwam Carrefour telkens nadrukkelijk in beeld. Zeker de bolletjestrui met het logo van Carrefour, voor de leider in het bergklassement, was zeer herkenbaar. Ook in de Ronde van Spanje werd er duchtig reclame gemaakt voor het Franse bedrijf. Carrefour was in de Vuelta immers sponsor van de rode leiderstrui.

HERSTRUCTURERING

De supermarktketen maakte in dit kader elk jaar acht miljoen euro vrij voor de ASO. Dat zal in de toekomst dus niet meer gebeuren. Alexandre Bompard is immers bezig met een herstructurering van het bedrijf op sociaal en commercieel vlak. Me zoekt naar nieuwe marketingstrategieën en commerciële partnerschappen. De samenwerking met de ASO wordt hiervoor opgeofferd.

Het is nog niet duidelijk wie Carrefour zal opvolgen.

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties