Nuyens en Compagnie halen uit naar 'respectloze' Van Aert: "Als zijn eisen niet meteen worden ingewilligd, verzuurt de boel"

Redactie
| 27 reacties
Nuyens en Compagnie halen uit naar 'respectloze' Van Aert: "Als zijn eisen niet meteen worden ingewilligd, verzuurt de boel"
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!

De bom tussen Wout Van Aert en het management van Sniper Cycling is sinds vorige week helemaal gebarsten. In gesprek met HLN laten Nick Nuyens en co-eigenaar Chris Compagnie zich uit over de situatie.

Het zat al lange tijd niet goed tussen Nuyens en Van Aert. "Als Wout iets vraagt, moet dat niet overmorgen, maar morgen gebeurd zijn", vertelt Nuyens. "In oktober hebben we hem gezegd dat we er alles zouden aan doen om hem Parijs-Roubaix te laten rijden. Dat gaat niet zomaar, bij ASO zitten ze niet te wachten op nog een ploeg erbij."

"Eind november stuurde Wout me een bericht: Hoe zit het met Roubaix? Rijden we? Heb je daar eigenlijk al iets voor gedaan?" Ook Chris Compagnie beaamt dat de eisen van Van Aert niet altijd even makkelijk zijn. "Een maand voor de Ronde van Oostenrijk vroeg Wout om die ronde te mogen rijden als voorbereiding op het Europees kampioenschap. Deze wedstrijd stond niet op ons programma."

'Weinig respect voor contracten'

"We hebben hemel en aarde bewogen om Wout toch aan de start te krijgen. Wout heeft me daarover bijna gestalkt", vervolgt Compagnie. "Wout heeft weinig respect voor contracten. In zijn contract staat dat hij twintig dagdelen met sponsors moet spenderen. Een dagdeel is vier uur. Dat vindt hij allemaal te veel. Bij de cross gaat hij niet naar het tentje van Crelan, zelfs al staat dat in het contract."

"Op een beurs van Charles werd Wout aangekondigd als special guest, maar de ochtend zelf meldde hij af. Zoals hij ziek afmeldde voor zijn afspraak met SRAM in Duitsland. Diezelfde week vroeg hij Sarah wel ten huwelijk in Italië. Als zijn eisen niet meteen worden ingewilligd, verzuurt de boel. Vandaar de problemen met Nick", besluit Compagnie. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties