Merlier over de vete tussen Van Aert en Nuyens: "Wout is de BMW en Nick de Renault. Als je mag kiezen, neem je de BMW"

Redactie
| 28 reacties
Merlier over de vete tussen Van Aert en Nuyens: "Wout is de BMW en Nick de Renault. Als je mag kiezen, neem je de BMW"
Foto: © photonews

Volg Wielerkrant nu via Instagram!

Wout Van Aert en Nick Nuyens leven al een tijdje in onvrede en komen pas binnen enkele maanden te weten of er al dan niet een schadevergoeding betaald moet worden na de contractbreuk. Tim Merlier, beste vriend van de wereldkampioen veldrijden, vertrekt weldra ook bij de ploeg van Nick Nuyens.

Merlier gaat bij Creafin-TüvSüd rijden, de ploeg van ex-voetballer Timmy Simons. Die verbintenis werd al in april ondertekend. "Ik had Nick al in maart gebeld, want ik had enkele andere interessante opties", vertelt de West-Vlaamse crosser in HNB. "Hij liet mij helemaal naar de service course komen om dan te zeggen dat hij mij nog niks kon bieden. Ik moest wachten tot na Parijs-Roubaix."

"Ik ben eerlijk geweest met Nick en ben dan ingegaan op het aanbod van Creafin-TüvSüd", aldus Merlier, die zijn huidige ploegmanager al twee maanden niet meer gehoord heeft. "Dat is zijn manier van werken, zeker? Ik ben geen kopman. Ik heb nooit vragen of eisen mogen stellen. Vanaf het moment dat ze wisten dat ik wegging, werd er geen stage meer voor mij geregeld. Maar ik heb geen probleem met Nick."

Zijn goede maatje Wout Van Aert zit in een heuse vechtscheiding met Nuyens. "Ik heb het meegemaakt vanop de eerste rij, maar nooit bemiddeld. Ik heb niet naar Nick gebeld om te zeggen wat hij moest doen om Wout tevreden te stellen. Het is een jammere zaak. Nick moest één ding doen: ervoor zorgen dat zijn relatie met Wout niet vertroebeld raakte."

In de watten leggen

En dat deed hij volgens Merlier niet. "Als je zo'n renner in de ploeg hebt, moet je die in de watten leggen. Dat is duidelijk niet gebeurd en nadien is er geen water bij de wijn gedaan. Zelf zat ik in het kamp van Wout. Hij was de man van de professionelere aanpak."

"Zijn ideeën zorgden voor verbetering, terwijl de ploeg ter plaatse bleef trappelen. Als je mag kiezen tussen een BMW of een Renault, kies je voor de BMW. Nuyens was de Renault", besluit Merlier. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Nieuwste reacties