? De reis naar succes van LottoNL-Jumbo: "Van 6 naar 33"
Foto: © photonews
Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!
Op 1 januari 2015 werd LottoNL-Jumbo geboren. Het Amerikaanse bedrijf Belkin stopte toen met de sponsoring. Sindsdien gaat het voor General Manager Plugge gestaag omhoog. In het onderstaande interview komt ook Robert Gesink aan het woord. Beide heren verklaren de weg naar succes van het team.
Renner Robert Gesink opent zo. "We hebben fantastisch ingekocht en de voorbije jaren heel goed opgeleid. We eindigden in het eindklassement van de Ronde van Frankrijk met twee renners in de top tien (Roglic en Kruijswijk op plekken vier en vijf, nvdr.) en Dylan Groenewegen pakte verschillende etappe-overwinningen. Onze ploeg is nu enorm breed. We kunnen in bijna alle koersen tot de finale meestrijden."
Der Panzerwagen
Ongelijk kunnen we de Nederlander niet geven. De ploeg is in de zomer ook nog uitgediept met Der Panzerwagen Tony Martin. Baas Richard Plugge is fier. "Met vallen en opstaan zijn we gekomen waar we vandaag staan. Onze 33 overwinningen afgelopen jaar, dat wordt natuurlijk opgemerkt door andere mensen." Dat beaamt Gesink direct.
"Het feit dat Martin voor ons team kiest, wil zeggen dat hij denkt dat hij hier nog beter kan worden. De Duitser is klaar om nieuwe stappen te zetten. Dat soort mensen hebben we nodig", besluit de 32-jarige.
Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief