Tom Boonen geeft inkijk in de huisstijl van Quick.Step: "Op één of andere manier is 'the magic in the house'"
Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!
Het is toch echt wel straf, de dominantie die ze bij Quick.Step blijven tentoon spreiden. Dit jaar ook onder hoofdsponsor Deceuninck. Niemand die beter weet dan Tom Boonen hoe zoiets tot stand komt. Het zit volgens hem in de DNA van die ploeg en er blijven ook opportuniteiten gecreëerd worden.
"Het is niet dat je kunt zeggen dat het 's ochtends aan de ontbijtgranen ligt. Dat is gewoon een tendens in die ploeg, al zoveel jaar is dat een traditie. De jongens die erbij komen zijn meestal heel trots dat ze er mogen bij komen. Zeker op het Vlaamse voorjaar voor de deur staat", bespreekt Boonen de dynastie van die ploeg in VTM Nieuws.
De goesting spat er ook vanaf in de klassiekers. "Het begint op stage al in december. Dan begint het al te kriebelen, praten ze erover en leven ze er samen naartoe. Ik neem aan dat er nog ploegen zijn die dat doen. Op de één of andere manier is the 'magic in the house'."
OPPORTUNITEITEN CREËREN
Het vertrek van sterkhouders wordt ook telkens goed opgevangen. "Als er iemand vertrekt zoals Niki Terpstra of zoals ik twee jaar geleden, dan creëer je opportuniteit voor mannen die voordien iets meer gelaten waren. Mannen die in de schaduw wat meerijden en af en toe een prijsje rijden."
EFFECT VAN ONTBOLSTERING
En zo blijft het succesverhaal maar duren. "In één keer zien die een mogelijkheid om een stap voorwaarts te zetten. Ze hebben die capaciteiten, want anders rijd je niet bij zo'n ploeg. Dan heb je heel vaak het effect van ontbolstering."
Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief