Trentin reageert na crash van Hodeg en komt met waslijst aan zaken die mislopen in het wielrennen
Foto: © photonews
Volg Wielerkrant nu via WhatsApp!
Na de zware val van Alvaro Hodeg in de slotkilometers van de Tour de l'Eurométropole laait de discussie over de dranghekken in het wielrennen weer op. Eerder zorgde ook de val van Van Aert in de Tour hiervoor. Matteo Trentin windt er in zijn reactie geen doekjes om.
Volgens Pro Cycling Stats zijn er andere veilgheidsmaatregelen nodig in de laatste kilometers van wielerwedstrijden. "Het probleem ligt daar niet alleen", benadrukt Trentin. "We halen ook in andere delen van de koers 60 km/u. Zulke dranghekken zouden overal verboden moeten worden! Kijk maar hoe gevaarlijk ze waren op het WK of in de tijdritten in grote ronden dit jaar!
The problem is not only there. We go at 60 km/h or more also in other part of the race. That kind barriers should be banned EVERYWHERE! Just look how dangerous they were in the worlds or i the GT TT this year! Flat feet barriers are available everywhere in the world! https://t.co/GQISjoagdf
— Matteo Trentin (@MATTEOTRENTIN) October 5, 2019
Het gaat dan over dranghekken met een voet die uitsteekt, waardoor renners bij een val een nog ernstigere blessure kunnen oplopen. Trentin wordt er ietwat cynisch van. "De belangrijkste dingen zijn: de lengte van sokken, diskwalificatie voor dingen die altijd gebeuren, geen oortjes op het WK..."
But the most important things are :
— Matteo Trentin (@MATTEOTRENTIN) October 5, 2019
-socks lengt
-dsq someone for something that always happend
-no feed from the cars in the 30 km and last 20 of a race
-no race radios in the worlds
- no cutting our 45x45cm numbers
-be on time on team pres that are always late#showmustgoon
De lijst aan volgens de Italiaan ridicule regels lijkt eindeloos. "Geen aanpassingen gebeuren aan onze rugnummers van 45 bij 45 centimeter en op tijd zijn bij teampresentaties die altijd te laat beginnen", haalt de zilveren medaillewinnaar van het WK nog enkele zaken aan die door bepaalde instanties belangrijker zouden worden geacht dan de veiligheid van wielrenners.
Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief