Renners neutraliseren deel koers wegens auto's op het parcours in Luxemburg, Philipsen stuit op Démare
Foto: © photonews
Volg Wielerkrant nu via Instagram!
Heisa in Luxemburg wegens te gevaarlijke toestanden op het parcours. De renners lieten hun stem gelden en legden een groot deel van de koers lam op de tweede dag van de rittenkoers. In de finale werd er wel geracet om de overwinning. Die ging naar Démare, voor Philipsen.
Gisteren al was er boosheid bij de renners omwille van geparkeerde wagens die op het parcours stonden en dat in de laatste kilometers van de etappe. In de laatste vijf kilometers stond er blijkbaar zelfs een bus. Eén van de renners haalde op sociale media al flink uit naar de organisatie en de UCI.
Where the @UCI_cycling? they should fine the organisation for this. We don't want another heartbroken tweet about how you love the cyclists, we want protection from you. Where are the teams? You are paying us, how can you tolerate this kind of things, yet again.
— Jacopo Guarnieri (@jacopoguarnieri) September 15, 2020
Het protest werds blijkbaar niet gehoord, of toch onvoldoende. Na 18 kilometers legden de renners de tweede rit lam en besloten ze een deel van de koers te neutraliseren. In een gezapig tempo reed het peloton richting finale. Pas in de laatste 40 kilometer zou de koers echt hervat worden.
#SkodaTour La corsa si è fermata. Troppi pericoli sul percorso e neutralizzazione per i prossimi 100 km
— Vini Zabú - KTM (@ViniZabuKTM) September 16, 2020
The race has stopped. The riders have decided to neutralize the next 100 kms due to the lack of safety on the route#ForZabù pic.twitter.com/FccoSPHF4v
Met Loïc Vliegen ging er een Belg in de aanval. De man die straks zijn debuut maakt op het WK ging met Wirtgen op pad. Zij hielden het niet vol tot aan de finish. De groepsspurt kon niet vermeden worden. Jasper Philipsen deed een gooi naar de overwinning. Enkel Arnaud Démare was nog sneller dan hem. Andere landgenoten Warlop en Capiot werden respectievelijk vierde en vijfde.
Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief