Nieuwe sponsor bij Lotto Soudal: "Na twee matchen tegen PSG kent niemand het logo van Club Brugge"
Foto: © photonews
Volg Wielerkrant nu via Instagram!
Lotto Soudal haalde met dstny een nieuwe naamsponsor binnen. Een verrassende keuze voor een voetballiefhebber.
Daan De Wever noemt zich overal een extreme voetballiefhebber, maar kiest nu toch voor een verhaal in het wielrennen.
Zijn bedrijf dstny runt hij met zijn jongste broer Samuel heeft een jaaromzet van 190 miljoen euro en een brutowinst van 40 miljoen euro.
“We hebben gekeken naar voetbalsponsoring. Als je Europees wilt gaan, moet je een Europese topploeg sponsoren. Alle respect voor Club Brugge, maar zelfs na twee wedstrijden tegen PSG kent niemand in Parijs het logo van Club Brugge”, zegt De Wever aan HLN.
“Wielrennen heeft de grootste potentie om veel voor je sponsoring terug te krijgen. Ik schrik ervan, als ik die studies krijg, dat niet meer bedrijven in de wielersponsoring gaan.”
Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief