Wereldkampioene Lotte Kopecky boegbeeld van blijvend probleem: "We zijn er nog niet"
Foto: © photonews
Volg Wielerkrant nu via Instagram!
Flanders Classics pakt op Equal Pay Day (de dag van de gelijke verloning) uit met de nieuwe campagne Equal Pain Day. Onder meer Lotte Kopecky is het gezicht van de nieuwe campagne.
Flanders Classics pakte dit seizoen al uit met gelijk prijzengeld in hun voorjaarsklassiekers voor mannen en vrouwen in hun wedstrijden. "Voor de Ronde van Vlaanderen gebeurde dat al in 2022", zegt CEO Tomas Van den Spiegel.
"Tadej Pogacar en Lotte Kopecky wonnen op 2 april allebei de Ronde van Vlaanderen, moesten daar dezelfde opofferingen voor maken en kregen dus hetzelfde prijzengeld", zegt Van den Spiegel nog. En nu pakken ze dus uit met een nieuwe campagne zoals Equel
"Met deze campagne willen we het traject dat de vrouwelijke wielersport aflegt in de verf zetten, want we zijn er nog niet. Ook de komende jaren moeten we blijven bouwen aan de verdere professionalisering van het vrouwenwielrennen."
Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief