Ook Intermarché-Circus-Wanty pakt uit voor de Giro, grote verandering bij Stuyven en Belgen van Trek-Segafredo
Foto: © photonews
Volg Wielerkrant nu via Instagram!
Intermarché-Circus is al de derde ploeg dat met een aangepast shirt zal rijden tijdens de Giro. Bij Trek-Segafredo verandert vanaf de Tour de naam en het shirt van de ploeg.
Net als EF Education Easy-Post en Israel-Premier Tech zal ook Intermarché-Circus-Wanty tijdens de Giro met een aangepast shirt rijden. De Belgische ploeg wil zo zijn Italiaanse sponsor in de verf zetten.
Sponsor Vini Zabù en moederbedrijf Fantini Group, staat sinds vorig jaar op de broeken van het Belgische team. En de Giro-start in de Abruzzen is ook de thuisregio van de sponsor.
De gele accenten op de trui zijn nu verdwenen, in de plaats is er nu vooral blauw te zien.
Introducing our special edition jersey for the #Giro honoring Vini Zabù 🍷
— Intermarché-Circus-Wanty (@IntermarcheCW) May 4, 2023
📸 @cyclingmedia_ag pic.twitter.com/0EoTTBaKqk
Trek-Segafredo wordt Lidl-Trek
Ook bij Trek-Segafredo gaat er de komende tijd wat veranderen. Het contract met sponsor Segafredo liep namelijk af, waardoor het team op zoek moest naar een andere sponsor.
Volgens Het Laatste Nieuws is de Amerikaanse ploeg daarbij uitgekomen bij het Duitse Lidl, dat meteen ook eerste naamsponsor wordt. Van 2016 tot 2021 was de Belgische tak van Lidl al sponsor van de ploeg van Patrick Lefevere.
De ploeg zal al vanaf de Tour met zijn nieuwe naam en ook tenue uitpakken. Bij de ploeg rijden momenteel de Belgen Jasper Stuyven, Thibau Nys, Otto Vergaerde en Edward Theuns. Alleen die laatste heeft nog geen contract voor volgend seizoen.
Schrijf je nu in voor de Wielerkrant nieuwsbrief